دریافت کد انتقال از یک به صفحه به صفحه دیگر

دریافت کد انتقال از یک به صفحه به صفحه دیگر

دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان در نشست خبری با اصحاب - اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان فارسان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان فارسان بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در سطح بیش از 3 هزار دبیرستان سراسر کشور از 12 تا 22 بهمن و با مشارکت 300 هزار دانش‌آموز خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حامدعلامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون سومین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب ضمن محکومیت اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: اخیرا پیامی از سوی مقام‌معظم‌رهبری خطاب به جوانان اروپا و بخشی از آمریکا صادر شد که حاوی نکات ارزشمندی است بنابراین در انتشار این پیام و تبیین آن میان دانش‌آموزان تلاش می‌کنیم.
وی افزود: عده‌ای از افراد در جهت خدشه‌دار کردن گذشته انقلاب در تلاش برای تطهیر دوران پیش از انقلاب هستند بنابراین وظیفه اصلی ما ارائه نکاتی تربیتی در حوزه دانش‌آموزی است تا انقلاب اسلامی را که خون 36 هزار دانش‌آموز به پای آن ریخته شده است به درستی به نسل بعدی معرفی کنیم.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه امسال سومین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در دوره متوسطه دوم برگزار خواهد شد، گفت: 3 راهبرد اصلی در برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی در مدرسه انقلاب مد نظر است که عبارتند از انگیزه‌آفرینی، بصیرت‌آفرینی و معرفت‌بخشی و رفتار سازمانی و تجربه‌آفرینی.
علامتی تصریح کرد: یکی از راه‌های درونی‌کردن ارزش‌ها تعامل با مخاطب است و در مدرسه انقلاب دانش‌آموزان خود اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها می‌کنند بنابراین بستر مناسبی برای رشد و شکوفایی آنها فراهم شده است.
وی ادامه داد: یکی از مهارت‌هایی که در قالب برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود روایت‌گری است. روایت‌گری در درونی کردن محتوای پیام، ارتباط‌گیری با مخاطب و مهارت کلامی موثر است.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه آشنایی با اهداف و‌ آرمان‌های انقلاب اسلامی و بازخوانی سخنان امام خمینی (ره) و مقام‌معظم‌رهبری یکی از برنامه‌های مدنظر در قالب نمایشگاه مدرسه انقلاب است، گفت: تقویت بینش بینی دانش‌آموزان نسبت به هویت اسلامی، روحیه خودباوری و شناخت دستاوردها و فناوری‌های مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحقق ماموریت‌های اصلی تشکیلات انجمن اسلامی دانش‌آموزان یعنی نیروسازی و جریان‌سازی و فعال‌سازی انجمن اسلامی مدارس به عنوان سنگر فکری، تربیتی و مذهبی از سایر برنامه‌های مد نظر در مجموعه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب است.
علامتی در خصوص دلایل برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ایام دهه فجر، اظهار داشت: دهه فجر طلایی‌ترین زمان برای انجام فعالیت‌های تربیتی در مدرسه است. برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب به صورت غرفه و روایتگری باعث توانمندی دانش‌آموزان و تقویت روحیه همکاری و کارگروهی می‌شود. همچنین منجر به افزایش فرهنگ مطالعه، کتابخوانی و جمع‌آوری اطلاعات می‌شود.
وی ادامه داد: برخی از غرفه‌های نمایشگاه مدرسه انقلاب به صورت پرسش و پاسخ برگزار می‌شود که این منجر به رشد فکری دانش‌آموزان شده و بستر مناسبی برای خلاقیت و ابتکارات آنهاست.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه محتوای نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در 3 بخش تقسیم شده است، گفت: بخش نخست اختصاصی است و به شناخت ابعاد، اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌پردازد و به موضوعاتی همچون تاریخ انقلاب اسلامی، مهدویت و انتظار، ولایت فقیه، آشنایی با شخصیت‌های انقلاب اسلامی و نقش دانش‌آموزان از پیروزی انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف آن تکیه دارد.
علامتی ادامه داد: در ذیل بخش اختصاصی بخش ویژه‌ای را با موضوع کارنامه سیاه رژیم پهلوی داریم که اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مدارس اقدام به معرفی این کارنامه سیاه خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه بخش دوم محتوای نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب تشکیلاتی است ادامه داد: این بخش به معرفی برنامه‌های محوری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان می‌پردازد و بخش سوم عمومی بوده که شامل موضوعات ابتکاری و علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان همانند مسابقه فرهنگی و ورزشی است.
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیان کرد: نمایشگاه مدرسه انقلاب از 12 بهمن در سراسر استان‌ها شروع شده و تا 22 بهمن ادامه خواهد یافت. همچنین فرم‌های ارزیابی به استان‌ها ارسال شده است و امسال دبیرخانه جشنواره در استان قم قرار دارد که مسئولیت داوری برعهده این استان است.
علامتی ادامه داد: آثار برتر استان‌ها تا پایان فروردین به دبیرخانه اعلام شده و نتایج نهایی در نیمه اول تیر معرفی می‌شود و در شهریور سال 94 مراسم تقدیر از برگزیدگان نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب را خواهیم داشت.
وی بیان کرد: امسال نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با مشارکت بیش از 300 هزار دانش‌آموز در سطح 3 هزار دبیرستان کشور برگزار می‌شود. سال گذشته حدود 200 هزار دانش‌آموز در برگزاری این نمایشگاه‌ها مشارکت داشتند. در مجموع 8 نمایشگاه برتر نیز معرفی خواهد شد.
 
تصاویر




تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 93/11/7 | نویسنده : اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان فارسان

 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان فارسان می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : عمارها - صالحون